Framtiden & sent födelsedagsfika!

Hejhej!
 
Livet rullar på som vanligt i samma snabba tempo, men det gör inte mig något för jag kan knappt vänta till studentdagen. Okej, där talade jag inte riktigt sanning. Det ska bli så skönt att slippa alla skolarbeten, men tråkigt att splittras från alla kompisar och läskigt att inte längre ha skolan som en trygghet. I 13-års tid har jag alltid haft skolan att gå till, men till hösten är det upp till mig vad jag väljer att göra om dagarna. Det är skrämmande, men samtidigt spännande. Det är nu livet börjar.
 
Det känns skönt att ha fått jobb i sommar, så jag får in lite pengar och samtidigt har något att göra om dagarna. Jag ska jobba på Top Bostäders ekonomiavdelning i sju veckor och det blir nog mycket bra. Till hösten blir det att leta jobb och sedan jobba i ett år. Jag måste spara ihop så mycket pengar som möjligt så att jag kan genomföra min dröm, att åka till Kina på ett studieår. För att ha lite grundkunskaper i kinesiska innan jag åker (om jag åker) så har jag sökt kinesiska för nybörjare på LTU. Det ser jag framemot att börja med, om jag kommer in dvs. Ja, detta är mina planer för det närmaste två åren och sedan får jag se vad jag gör.
 
 
Igår bjöd jag Tilda och Fia på ett sent födelsedagsfika. Det kändes lite konstigt att fira mig när det var en månad sedan jag fyllde år, men det var i alla fall trevligt och jag fick så fina presenter. Det bästa, förutom att bli firad förstås, var att jag äntligen hade en anledning att baka. Inte för att jag behöver ha en anledning för att baka, men det känns lite konstigt att baka mycket bara för att. Jag bjöd i alla fall på bär cupcakes med vit chokladfrosting och en nutellatårta. Det stillade min bakningsabstinens. Bakverken blev supergoda och det var extra roligt att göra tårtan, eftersom den kommer från min franska nutella receptbok som jag köpte i Paris i somras. Det var dock en aning svårt att tyda receptet, eftersom jag inte är någon expert på franska och google translate inte är 100 % pålitligt, så jag fick improvisera lite grann.
 
 
Vi hörs! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0