Stress, ledighet och studieår

Hej!
 
Jag är ledsen för dålig uppdatering, men stressen har nästan ätit upp mig. Det enda jag har haft tid för är plugg, plugg och åter plugg. Nu känns det dock lite lugnare, men det dyker säkert upp mer saker snart. Fast man ska leva i nuet!
 
Idag är jag förresten ledig ifrån skolan. Min första lektion gick bort för att halva klassen (gruppen som jag var i) hade seminarium igår och andra halvan hade imorse, så de som hade igår behövde inte komma idag och tvärtom. Under min andra lektion får jag jobba hemma och min tredje är inställd. Det är i alla fall så skönt att få en ledig dag mitt i veckan. Idag har jag kunnat sova ut för första gången på två veckor och det var behövligt. Skönt att slippa höra alarmet ringa 06.20. Dagen bjuder i alla fall på lite plugg, övningskörning, ärenden, zumba och mellan allt det ska jag försöka att njuta av ledigheten.
 
Jag är så glad för jag har kommit fram till vad jag vill göra efter gymnasiet. Ni kanske kommer ihåg att jag skrev att jag ångrar mig att jag inte har åkt iväg som utbytesstudent? Men jag har hittat på EF's hemsida att man kan åka iväg på ett studieår utomlands efter gymnasiet!!
 
"Lär sig språket flytande och upptäck ett nytt land och dess kultur under 6, 9 eller 11 månader."
 
Jag är så sjukt taggad på att göra det, men tyvärr kostar det väldigt mycket. Så min plan är att jobba ett år och spara ihop så mycket pengar som möjligt och sedan åka på ett studieår. Det lutar mot Kina och lära mig mandarin eller Costa Rica och lära mig spanska.
 
Kina har jag vilja åka till i flera år. Jag tycker att den kinesiska kulturen är intressant och det hade också varit häftigt att kunna prata kinesiska. Det är en bra erfarenhet i framtiden. 
 
Costa Rica har jag aldrig tänkt på, utan huvudsaken att jag skulle vilja åka dit är att jag vill testa på att bo i ett land med sommar året om. Det fanns knappt några varma länder att välja mellan, men spanska är bra att kunna. Det är ju det andra största språket i världen.
 
Vi hörs! ♥

Kommentarer
Postat av: Lise

Jag satt faktiskt idag och tittade på EF's hemsida, vill också fara! Skulle vara så himla roligt. Om du åker, så tycker jag att du ska välja att åka till Kina. Du har pratat om det så mycket, dessutom så är väl kinesiskan större än spanskan? :)

Svar: Do it!! Ja, jag är värsta taggad!! Jo, det är det och nu är jag säker på att jag väljer Kina! :)
Carin

2012-10-04 @ 13:28:30
URL: http://liises.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0