Min födelsedag och fjällresa!

Hej!
 
Nu var det ett tag sedan jag bloggade sist, men sanningen är den att jag har haft rätt fullt upp de här senaste två veckorna, både med skolan och andra roligheter. Men nu har allt lugnat ner sig och jag har tid för bloggen igen. 
 
Jag började egentligen att skriva ett inlägg om hur min födelsedag hade varit, men så kom något i vägen och det fick vara. Därför tänkte jag fortsätta att skriva om det nu. Jag fyllde som sagt år för exakt två veckor sedan och jag hade en riktigt bra födelsedag med fina presenter, gott fika och en hel del uppvaktningar. Hela dagen spenderades dock med att baka, så det blev ingen vila för mig. När jag var klar med allt bakande var jag helt slut i kropp och knopp, men det var det värt, för tårtan och cupcakesen som jag gjorde blev så fina och riktigt goda.
 
 
Något som överraskade mig var att jag fick så många fina presenter trots att jag inte hade önskat mig något.
 
 
  
 
För två helger sedan var jag tillsammans med min familj i fjälls, närmare bestämt i Kutjaure. Egentligen har jag som tradition att åka till fjälls tillsammans med min vän Matilda och våra pappor, men nu är det så att Matilda befinner sig i Mexiko som utbytesstudent, så det fick bli en fjällresa med familjen i år.
 
Jag älskar att spendera tid i fjällen, för det är så rofyllt. Ingen elektricitet, inte några bilar och inte massor av ljud. Det är bara ett stort lugn. Jag lever verkligen i nuet och den friska fjällluften gör så att jag känner mig pigg. Det är som att stiga in i en drömvärld och glömma verkligheten i några dagar.
 
Jag hade i alla fall en fin helg i Kutjaure med god mat, bastu och skidåkning. Utsikten var magisk!
 
   
 
 
 
 
Vi hörs! ♥ 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle vilja ha recept på tårtan den serjättegod ut:)

Svar: Tack, vad roligt! Receptet kommer nog upp idag eller imorgon :)
Carin

2013-04-20 @ 05:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0