Zumba masterclass med Ines från Danmark!

Hej!
 
Förra veckan var inte en rolig vecka på något vis. Jag spenderade exakt varenda dag från morgon till sen kväll med att plugga. Det var otroligt jobbigt, speciellt när jag är så skolless som jag är. Ni vill inte veta hur ofta jag tänkte på att ge upp. Jag gav i alla fall inte upp och blev klar med alla arbeten innan veckan tog slut. Det var så himla skönt att skicka in det sista arbetet. Just nu har jag inte några skolarbeten alls och det är underbart. Frihet på hög nivå. Jag har också fått ett nytt schema inför vårterminen och schemat började att gälla igår. Jag har sju olika ämnen och 11 lektioner i veckan. Det är ju knappt någonting, så jag hoppas verkligen att jag får ett extra jobb. Det hade varit en perfekt sysselsättning under all min fria tid. Så ja, ni kanske förstår att jag inte har haft någon tid över att ägna åt bloggen. 
Nu tänkte jag i alla fall prata om zumba. Ovanligt va? ;)
 
Förra lördagen var det återigen dags för ett zumba party och denna gång var gästen Ines Bukic från Danmark. Det speciella med detta zumba party var att det var ett tema, hip hop/ b-boy/ street. De allra flesta var utklädda och de flesta uppvärmingslåtarna som vi körde med våra instruktörer var hip hop låtar. Jag tycker att det är ganska roligt att ha teman, speciellt när det är många som följer det. Fast det är bara roligt om man vet vad man ska klä ut sig till och om man hittar rätt saker till sin utklädnad, haha.
 
Efter ungefär en timmes uppvärmning med våra instruktörer var det dags för en timmes masterclass med Ines. Hennes låtar var ganska svåra att hänga med i, men koreografierna var roliga. Så jag tror att det hade varit mycket roligare om man hade kunnat låtarna bättre. Jag älskade i alla fall hennes sprudlande energi och den smittade verkligen av sig. Efter masterclassen var det utlottning av priser, men jag vann ingenting denna gång. Buhu, men jag har ju faktiskt vunnit på två av fyra zumba partyn.
När själva dansandet på zumba partyt tog slut var inte partyt över ännu, utan det fortsatte uppe på Dundret med middag och ännu mer zumba dansande. Vi var över 60 personer som åt tillsammans och vi fick också lyssna på zumba musik hela kvällen. Det resulterade i att många började dansa sittandes vid borden, innan de förflyttade sig till dansgolvet, haha. Det var helt enkelt en mycket bra och rolig kväll tillsammans med det bästa gänget ♥
 
Jag hade egentligen planerat att skriva mycket mer, men nu blev det här inlägget så långt så jag fortsätter med ett nytt inlägg istället.
 
Vi hörs snart igen! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0