High on life!

Hej!
 
Jag känner att nu är det dags för ett nytt blogginlägg, för det var alldeles för länge sedan sist. Det har ju faktiskt blivit ett nytt år sedan jag publicerade mitt senaste blogginlägg, haha. Detta blir alltså mitt första blogginlägg under år 2013.
 
Vet ni vars jag befinner mig om 140 dagar? 
 
Jo, då landar jag i Ayia Napa, Cypern tillsammans med mina fem vänner!!
 
Det blir alltså vår studentresa. En vecka i Ayia Napa och jag är säker på att det kommer att bli hur roligt som helst. En hel vecka med massvis av sol och bad, och festande förstås. Haha, jag måste bara klargöra innan jag går vidare att jag inte är någon party girl, vilket det låter som. Jag är mer en swimming girl, haha!! Så jag hoppas att det är varmt i havet och att det blir fint väder hela veckan. Jag skulle också gärna vilja bli så brun som möjligt, speciellt inför studenten. Så ja, jag hoppas att mina önskningar slår in, om inte så blir det nog ändå en himla rolig resa tillsammans med mina fina vänner. En sista resa innan vi alla splittras åt olika håll i världen.
 
 
Jag hade ett riktigt bra jullov, men som vanligt så var det alldeles för kort. Men på något sätt känns det ändå rätt skönt att komma in i vardagen igen. Jag vill gå vidare nu och lämna julen bakom mig, för den är jag ganska less på. Det jag ser framemot är våren, att gå mot varmare och ljusare tider. Det enda jag hade kunnat skippa är alla skolarbeten, för dem är lika många som innan jul och jag är konstant lika skolless. Som tur är har jag bara fem månader kvar av skolan, så det är bara att bita ihop och kämpa på. Jag är riktigt taggad på att ta studenten, för då slipper jag äntligen skolan och får göra precis det jag vill. Det jag har drömt om i några år nu och jag ska se till så att det blir verklighet. Trots att 2013 började dåligt, så är jag helt säker på att det kommer att bli ett grymt bra år. High on life! 
 
 
Höjdpunkten under detta jullov var att mina kusiner Torsten och Henrik samt Henriks flickvän och deras barn kom på besök och stannade en vecka. Det var så roligt att träffa dem, speciellt när vi ses max en gång per år. Jag var i alla fall barnvakt nästan varje dag åt mitt kusinbarn på 2,5 år. Det var riktigt roligt och det går ju inte att tycka annat när han är så fruktansvärt söt och alltid så glad. När de sedan åkte hem igen kändes det otroligt tomt och jag saknar min gullunge hemskt mycket. ♥ 
 
Senare idag ska jag på hejdå-fika för min fina vän Anya som åker hem till Australien imorgon. Hon har varit utbytesstudent här i Gällivare i ett år och jag lärde känna henne ganska tidigt efter att hon hade kommit. Vi har många roliga minnen tillsammans och jag kommer att sakna henne! Men jag vet att vi kommer att träffas igen och vi har ju vår plan, haha. ♥  
 
 
Haha, jag måste också bara säga att nu när julen är över så har träningen kommit i gång som vanligt igen. Jag har äntligen fått stilla mitt träningsbehov, så underbart. Denna vecka har jag kört fem träningspass och ännu ett till blir det.
 
 
 Vi hörs! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0