♥ STEVE BOEDT ♥

Hej!
 
Torsdagen, fredagen och lördagen förra veckan var de tre roligaste dagarna i mitt liv. Efter flera år lyckades äntligen våra zumbainstruktörer få hit the one and only Steve Boedt, som jag skrev om i detta inlägg, till Gällivare. Jag lyckades även övertala mina föräldrar med hjälp av bästa Meiri (min zumbainstruktör) att få zumba instruktörsutbildningen som en tidig födelsedagspresent. Helt klart världens bästa present.
 
Allting började med en två dagars instruktörsutbildning och jag var riktigt nervös inför den. Jag hann t.o.m. tänka: varför ska jag gå den här utbildningen? Nervositeten tror jag berodde på att jag inte visste vad som skulle komma, men den försvann direkt när utbildningen började. Det var tack vare Steve. Han var så otroligt bra! Jag hade så himla roligt genom hela utbildningen och vi skrattade nästan hela tiden. Steve var väldigt rolig, nästan som en komiker. Han var också otroligt bra på att utbilda och jag fick enormt mycket energi av honom. Hur jag än försöker beskriva hur bra Steve är så måste man uppleva honom för att verkligen förstå.
 
 
Steve var inte bara en bra utbildare, utan han var även ödmjuk och såg alla som var med på utbildningen. När han såg en kille som satt själv och åt sa han till killen att han skulle komma och sitta med honom och de andra. Han frågade mig när jag satt och väntade på bussen hem från utbildningen om jag ville ha skjuts hem, även fast det var Meiris bil. Jag tycker att det är fint gjort av honom. I alla fall så tackade jag ja till skjuts och under bilresan började vi prata om att jag bakar cupcakes och det visade sig att Steve älskar just cupcakes. Jag berättade, Meiri sa, att han skulle få en cupcake efter att utbildningen var slut. Så hela sista utbildningsdagen retade han mig över denna cupcake. I want my cupcake!, Where is my cupcake?, Now it's miss cupcake's turn, osv, osv. När jag skulle få mitt diplom/intyg att jag är zumbainstruktör ville han nästan inte ge den förrän han fick sin cupcake. Haha, så himla rolig kille!
 
Till sist fick Steve sin cupcake, eller rättare sagt tre stycken cupcakes, och han blev jätteglad. Han tyckte att mina cupcakes var mycket godare än de han brukar köpa hemma i Köpenhamn. Jag blev jätteglad av att höra det, lika glad som Steve blev över att få cupcakes.
 
 
Jag ångrar inte en sekund att jag gick zumba instruktörsutbildningen. Jag har lärt mig så mycket och haft så himla roligt tillsammans med fina människor. Helt klart ett minne för livet. ♥
 
 
 
När utbildningen var över var det bara att börja förbereda sig inför masterclass med Steve. Denna gång var temat färgen röd, eftersom Steve är känd för oss zumbisar här i Gällivare för sina stora röda skor. Han har faktiskt skostorlek 46/47, haha! Jag och min vän Ellen visste i alla fall ett bra tag i förväg hur vi skulle "klä ut" oss och resultatet blev riktigt bra. Jag är mycket nöjd och Steve såg oss under masterclassen. Han sa sedan att han uppskattade hjärtana. Jag behöver nog inte skriva hur masterclassen var, för det förstår ni säkert. Den kändes dock väldigt kort, men det beror nog på att jag hade spenderat ca 14 h med Steve på två dagar.
 
 
Efter masterclassen var det dags för middag uppe på Dundret. God mat, liveframträdande och en massa zumba dansande kan ju aldrig bli fel, speciellt inte med världens bästa gäng. Steve höll också ett kort tal till våra instruktörer där han uttryckte sin tacksamhet över allt som de har ordnat för honom. Han har blivit behandlad som en kung. Han sa att om alla hade varit som dem hade världen varit en bättre plats. Han ska också berätta om dem för zumbas huvudkontor i Miami. Jag håller med vartenda ord som Steve sa och jag känner mig så tacksam över att ha så bra instruktörer. ♥     
 
Jag kommer aldrig att glömma bort dessa tre dagar med Steve! Som tur är behöver jag inte vänta särskilt länge på en repris. Steve kommer nämligen tillbaka redan i oktober/november detta år. Lycka!!

Jag tänker avsluta detta långa inlägg med ett videoklipp på en fin koreografi av Steve, som jag fick möjligheten att köra två gånger. Vi hörs! ♥
-

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Hej
halkade in på din sida bara sådär ;). Grattis till instruktörsutbildningen !!! Visst är det roligt och ja Steve är en underbar människa verkligen och hans butterfly är nog den vackraste jag vet.
Kram från en zin-medlem i mitten av skåne

Svar: Hej! Vad roligt att du hittade till min blogg!

Tack så mycket!! Ja, jag håller med till 100 %. Nu längtar jag jätte mycket till han kommer tillbaka.Kram!
Carin

2013-04-27 @ 22:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0