Dansens dag 2013

Hej!
 
Under onsdagen och torsdagen denna vecka var det dags för Dansens dag. Det är en föreställning som hålls varje år med olika dansuppträdanden som exempelvis bugg, street dance, zumba, linedance osv. Självklart ville jag vara med och uppträda, eftersom det var så roligt förra året. Vi var inte lika många som uppträdde i år, men det var bara bra. Nu fick vi alla bra med utrymme och vi kunde ta ut stegen, vilket behövs i zumba. 
 
Våra zumba instruktörer har alltid massor av idéer, som i och för sig oftas brukar spåra, haha! Deras idé var i alla fall att vi alla skulle köpa ett rött lakan. Sedan fick vi veta att vi skulle fixa lakana till någon slags klädnad. Så här fina blev vi.
 
 
Jag tycker att vi ser ut som en gospelkör som ska uppträda i en mäktig kyrka i Rom. Haha! Vi uppträde till två låtar och den ena låten var Sing Hallelujah med Dr Alban, så då passade dessa "gospelskläder" riktigt bra. Den andra låten var Take your shirt off med T-Pain och när låten börjaden tog vi bort lakana. Vi hade två tröjor under, så när refrängen kom tog vi bort ena tröjan och dansade med den. Det blev riktigt bra! Jag undrar dock vad publiken tänkte när de först såg oss, haha! Det var i alla fall jätteroligt att uppträda och jag önskar att det var ännu fler föreställningar. 
 
Vad roligt det hade varit att räkna ihop alla blogginlägg som jag har skrivit om zumba. Det hade nog blivit ganska många. Det känns som att det är det enda jag skriver om, men det kanske inte är så konstigt när det är vad mina dagar består av för det mesta. Zumban är verkligen höjdpunkten i veckan. Jag går alltid därifrån med ett leende på läpparna och med massor av energi. Vi är som en liten (stor) familj ♥   
 
Nu ska jag ta tag i allt plugg jag har att göra. Det är bara att kämpa på de sista 48 dagarna kvar till studenten. Vi hörs! ♥
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0