Zumba masterclass med Zumbatwinz Tania!

Hej!
 
Gårdagen var bäst, på alla sätt och vis. Jag hade så himla roligt hela dagen. Det var så att Tania Ginard från Zumbatwinz kom upp hit till Gällivare för att köra masterclass i 90 minuter. Hon hade också med sig zumba shopen, med en hel del zumbakläder, så det var extra roligt. Tania och hennes tvillingsyster Alicia är tillsammans Zumbatwinz och de var de första zumba instruktörerna i Sverige. De åker runt om i världen och sprider zumbaglädje, men de har även fasta klasser i Sverige.
 
På bara en vecka så hade våra duktiga zumba instruktörer ordnat detta event. Jag tycker att det är riktigt imponerande. Det var bra ordnat, trots den begränsande tiden, med discoljus, bra ljud och utlottning av priser. Hela eventet började i alla fall med att vi körde en medleyuppvärmning tillsammans med våra instruktörer och sedan var det dags för en timmas masterclass. Tania var grymt duktig och låtarna som hon körde var otroligt roliga. Det är alltid roligt att få chansen att köra zumba med någon ny.
 

Efter allt zumbande så var det dags för utlottning av priser och jag vann! Priset som jag vann var ett armband från Holy Heart Design av duktiga Tiina Ravelin. Jag är redan kär i armbandet. Det är så fint. Det roliga är att jag har önskat mig ett armband från Holy Heart Design i julklapp och så vann jag. Lite tur har jag ändå ibland.

Dagen avslutades med julbord uppe på Dundret tillsammans med Tania, hennes pojkvän och ungefär tio andra zumbisar. Jag hade faktiskt aldrig ätit julbord förut, om man inte räknar med julafton, så det kändes lite speciellt. Jag föredrar dock att äta julmat första gången på julafton. Det godaste på julbordet var lätt efterrätten, haha.
 
Jag bjöd Tania och hennes pojkvän på varsin cupcakes och de tyckte mycket om dem. Jag blir så glad när folk uppskattar mina cupcakes och säger hur goda de tyckte att dem var. Det är det bästa med att baka!  
 
Jag vill bara avsluta med att säga tusen tack till våra underbara zumba instruktörer som fixar och trixar så att vi här uppe i norr får uppleva hela zumba världen. Ni är bäst och vi älskar er! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0