♥ World Cup Gällivare 2012 ♥

Hej!
 
Just nu har jag ett sjukt stressigt liv.. Jag har många gånger haft lust att bara lägga mig under täcket och strunta i allt fram till sommaren. Det är så att alla lärare har som vanligt bestämt att vi ska ha prov/inlämningar/redovisningar i deras ämne före jul. Jag förstår inte hur det kan vara så år ut och år in. Hur kan inte lärarna lära sig något av det och fixa ett fungerade system? Så att alla elever slipper jobba ihjäl sig när de är som mest trötta. Hojj, jag blir så irriterad! Jag tror att jag har närmare 15 uppgifter som ska in innan jul. Det är så många så jag har tappat räkningen.

Nu tänkte jag i alla fall berätta om förra helgen. Den var bäst på alla sätt och vis, eller ja, nästan bäst. Jag saknade en viss person, menmen så är livet. I alla fall så var det ju World Cup i längdskidor här i Gällivare. Enda sedan World Cup var över förra gången (2010) har jag längtat till nästa gång. Jag tycker att det är jätteroligt att se på längdskidtävlingar på TV och då kanske ni förstår hur roligt jag tycker det är att se det live? Så länge jag kan minnas har jag tyckt om att se på det. Det kanske beror på att jag faktiskt har tränat längdskidor i ungefär 10 år.

Jag tycker att det är så häftigt att lilla Gällivare får äran att ordna World Cup premiären. Det sätter oss på kartan i världen. Tävlingarna sågs ju faktiskt av 65 miljoner tv-tittare och 8000 besökare. Jag tycker också att det är så roligt att det är så många som är engagerade, både av att arbeta och att se på tävlingarna. Jag arbetade tillsammans med ungefär 300 andra frivilliga. Enligt mig hade jag det bästa jobbet. Jag och min vän Sara gick runt bland all media personal och serverade kaffe och smörgås. Ett lättsamt och trevligt jobb. Det bästa var att vi hade tillåtelse att vara på speciella områden där inte alla fick vara. Okej, det var inte det bästa. Det bästa var helt klart att vi fick gå in i Vinterstudion och ta en bild tillsammans med André Pops och gänget. Jag levde på det ögonblicket länge efteråt.   
Tävlingarna var riktigt spännande, både på lördagen och söndagen. Jag hejjade och skrek så att jag fick ont i halsen, haha. Hela helgen var så grymt bra och nu längtar jag som bara den till nästa World Cup! 


Nu ska jag strax iväg på julkonsert och det ska bli så mysigt. Vi hörs! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0