Jul ♥

God Jul och Gott Nytt År!

Nu var det riktigt länge sedan jag senast bloggade, men det är så att jag har haft hemskt mycket skolarbeten. Ja, jag visade ju er en lista för ungefär 3 veckor sedan på allt jag hade att göra före jul. Nu blev några arbeten flyttade till efter jul och något arbete fick vi stryka helt, men ändå. Det är hemskt mycket med tanke på att vi nästan inte har haft några skolarbeten på hela hösten. Fast så är det ju alltid, så det kommer inte precis som någon överraskning. Jag har inte heller haft någon speciell blogglust.

I alla fall så har det inte hänt något särskilt sedan jag bloggade sist. Livet rullar på som vanligt och alldeles för fort nu för tiden. I mitt huvud är det bara september, men i verkliga livet är det redan december och jul. Jag har inte alls fått några julkänslor, även fast man fixar och trixar så mycket inför julen. Det känns som att jag får mindre och mindre julkänslor för varje år som går. Det är så tråkigt. Igår var det ju i alla fall julafton och den spenderade jag tillsammans med familjen som vanlilgt. Vi hade en fin och mysig julafton tillsammans med god mat och julgodis och så fick vi även fina julklappar. Jag är nöjd med julaftonen. Just nu har jag jullov fram till den åttonde januari, så det är väldigt skönt. Jag har några saker inplanerade under lovet och sedan får vi se vad mer jag hittar på.
Jag måste bara berätta att jag inte har tränat på två veckor! Senast det hände var nog i somras. Som många av er nog vet så är jag ganska så träningsberoende och det enda jag vill göra just nu är att träna. Jag vet att jag kan träna hemma, men jag tycker att det är mycket roligare att träna tillsammans med andra, på pass alltså. Det går inte just nu, eftersom det är juluppehåll. Ni kanske kan gissa att jag mest av allt saknar att dansa zumba? Jag har i alla fall fått träningskläder i julklapp och hela dagen har jag haft på mig mina nya träningstights. Det kanske säger något om min träningsabstinens? ;)
 
Strax blir det julmiddag hos mormor och morfar. Vi hörs! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0