Juli månad och Paris!

Hej!
 
detta inlägg berättade jag om hur jag hittills hade spenderat mitt sommarlov och då hade ungefär halva lovet gått. Nu tänkte jag berätta om den andra halvan.
 
Resten av juli månad var inte särskilt händelserik, förutom en stor händelse, men den kommer jag till senare. Jag arbetade, tränade och tog till vara på varma dagar. En helg åkte jag till Pajala och Lautakoski tillsamman med min och min fina vän Matildas familj. Vi, hela högen, sprang Pajala marknadslopp och spenderade sedan resten av helgen i Matilda och hennes familjs stuga. Det var en mysig helg och även sista gången jag skulle få se Matilda på ett år.. Hon är nu utbytesstudent i Mexiko!!

Nu till den stora händelsen. Sista veckan i juli spenderade jag i Paris tillsammans med min fina vän Tilda! Jag vet inte ens hur jag ska beskriva det. Vi hade en grymt bra resa. Paris är en stad som man bara måste besöka. Det finns mycket att se & göra och det är också så fint & mysigt där. Dock förstår jag inte hur en del kan åka dit bara över en helg. Hur hinner de ens göra något? En vecka behöver man minst.
 
Vi spenderade i alla fall våra dagar med shopping, shopping och mer shopping. Två shoppinggalna tjejer i Paris. Vad förväntas liksom? Vi gick även till de typiska turist sevärdheterna, så som Notre Dame och Eiffeltornet. Det var häfitgt att se dem i verkligheten. Vi gick överhuvudtaget otroligt mycket, ca 1-2 mil varje dag, så våra fötter var inte precis de gladaste. Vi blev stamkunder på Apoteket och jag vill inte veta hur mycket pengar vi spenderade på skavsårsplåster. Men det är definitivt roligare att upptäcka Paris till fots än med tunnelbana.
 
Jag måste också bara säga att vi hade grymt tur med vädret. Precis den veckan som vi var där var det ca 30+ och sol i princip varje dag. Det hade inte alls varit så varmt tidigare under sommaren. Vi bokade vår resa i april/maj och lyckades pricka in veckan med bäst väder, grymma vi är eller vad? 



   Crêpes med nutella och banan ♥

Det var inte det lättaste att hitta i Paris. Allt låg så utspritt, men vi blev bättre och bättre på att hitta.
Lafayette är ett stort lyxvaruhus med väldigt mycket shoppingglada människor. Det var mest asiater där, som t.o.m stod och köade för att komma in i vissa butiker. Det tyckte jag var lite roligt. 
Det var en mäktig känsla att gå in i alla lyxbutiker, med vakter som öppnar dörren åt en. Jag kände mig speciell, men också väldigt malplacerad.
               
Efter att ha promenerat i ett x antal timmar, så var det så skönt att svalka fötterna. Om jag hade haft bikinin/andra kläder med mig hade jag lätt hoppat i. 


Vi var inne i Notre Dame under en gudstjänst och det var en häftig upplevelse.

  
Mysiga Montmarte.
     
Cafét från filmen Amélie från Montmarte.


Så här trötta var vi varje kväll och jag skämtar inte!

Godaste hotellfrukosten och godaste tårtbiten från Starbucks. Jag typ dog när jag åt den!!

Vi fick komma in i Apoteket där egentligen bara personalen får vara, haha. En del av personalen undrade nog vad vi gjorde där.
Mora, bästa affären i Paris. Jag var som i himlen. Där fanns alla bakgrejer jag ville ha plus så mycket mer!!
 
Så där, nu tror jag att det räcker med bilder. Det var hur svårt som helst att välja ut bland alla bilder. Jag hade lätt kunnat lägga ut lika många till, men någonstans måste jag dra gränsen. Som ni kanske ser så har vi haft en mycket bra vecka, från början till slut. Jag vill definitivt åka tillbaka till Paris!
 
Jag tänkte egentligen fortsätta att berätta om sommarlovet, men det tar jag en annan dag. Annars blir det här inlägget alldeles för långt.
 
Vi hörs! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0