Sommarlov + körkortsfunderingar

Hej!

Idag är det bara 14 dagar kvar till sommarlovet, varav 8 är skoldagar! Det är ju ingenting och det ska bli så gudomligt skönt att få lov. Jag är hemskt skolless, även fast vi inte har haft särskilt mycket skolarbeten det här läsåret jämfört med det förra. En rolig och passande sak är att vi har (tror jag) 11 veckors sommarlov den här sommaren, istället för de vanliga 10 veckorna. Det blir ett perfekt avslut på mitt sista sommarlov *sadface*. Jag tror att den här sommaren kommer att bli grymt bra! Nu hoppas jag bara att det blir fint väder hela sommaren.

Ja, vad mer har jag att berätta? Jo, jag har börjat att ta tag i körkortet ordentligt nu. Jag körde i centrum för första gången i förrgår och jag blev faktiskt imponerad av mig själv. Jag trodde inte att jag skulle klara det. Men det gjorde jag, utan motorstopp och allt. Jag har insett att det inte är så svårt att köra som jag trodde att det skulle vara. Efter att min kompis fick körkort för några dagar sedan har jag blivit riktigt taggad på att få körkort. Det här ska jag klara! Och jag har mina planer också, och mål.


Idag har jag förresten lämnat in min naturkunskaps- och mattebok för gott. Jag behöver aldrig i hela mitt liv ha någon mer matte eller naturkunskap. Det kallas frihet!!

Vi syns! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0