Belgien!

Hej!

Jag är ledsen att det var nästan en vecka sedan mitt senaste inlägg, men det beror helt och hållet på skolan. Jag vet att jag skriver det väldigt ofta, men det är faktiskt sant. Denna vecka har jag betat av två redovisningar och ett prov och nästa vecka väntar tre prov och en inlämning. Men när jag väl skriver ett inlägg var det var ju inte skolan jag hade tänkt prata om.

Jo, det är ju så att om 10 dagar befinner jag mig i Belgien! Det ska bli sjukt spännande och jag längtar enormt mycket. Nu kanske ni undrar hur det kommer sig att jag ska dit och det tänker jag berätta för er. Det är så att våran skola är med i något projekt tillsammans med skolor från England, Italien, Tyskland och Belgien. Projektet rör bara elever som läser ekonomikurser och i år går projektet ut på att man ska jämföra anställningsvilkor i två stora företag, ett privat ägt och ett statligt ägt. Sedan ska man välja några representanter från sin klass som ska åka, ja i år, till Belgien och redovisa resultatet inför de andra länderna.

Vår klass har intervjuat Aitik och Malmbergets vårdcentral och just nu håller vi på att sammanställa svaren och fixa ihop en Power point presentation. Det har varit mycket tjorv och missförstånd, men nu känner jag att vi har kommit igång på riktigt. Egentligen hade jag inga planer på att fara. Det berodde dels på att man behövde skriva ett brev om varför man skulle få åka och för att det först bara var en från klassen som skulle få åka. Men då ringer min mentor en dag och frågar om jag skulle vilja åka. Hon säger att jag inte behöver skriva något brev och att det blir fyra i från klassen som får åka. Varför inte, tänkte jag då och jag säger att jag vill åka. Jag tänkte att det inte är ofta man får sådana här chanser i livet och att det är bäst att ta dem. Det kommer nog också att bli en nyttig upplevelse. Jag ångrar inte ett dugg att jag valde att följa och jag blir bara mer och mer taggad efter varje dag som går! 

Det är alltså jag + tre stycken ifrån min klass och nio stycken ifrån ettan + två lärare som kommer att åka tillsammans till Belgien till ett litet ställe som heter Bastogne. Presentationerna kommer bara att vara i ca 5-10 minuter för varje land och annars kommer vi bara göra massa andra spännande och roliga saker. Vi kommer t ex. åka in till Bryssel (Belgiens huvudstad), se EU parlamentet, åka/se rally genom stan (?), ha barbeque tillsammans med de andra länderna, få egen tid att spendera hur man vill osv. Det kommer nog att bli sjukt kul!

Bastogne, Belgien




Nu ska jag fara iväg på marknaden en sväng. Vi hörs!♥

Kommentarer
Postat av: caroline

snattar lite bilder härifrån till min blogg, hittade inga fina bilder på bastogne heheh ;)

2012-03-26 @ 20:06:14
URL: http://carolinelindkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0