Dag 3 - Fem sanningar om mig

Hej!

Här kommer dag tre av 30 dagars listan.

Jag älskar att bada. Då menar jag inte på badhus, om det inte gäller roliga äventyrsbad, utan utomhus i hav/sjöar osv. Det roliga är ju att jag var extremt rädd för vatten när jag var liten och nu är det helt tvärtom. Mitt favorit badställe är i Hunnebostrand. Där har jag spenderat varje sommar enda sedan jag föddes och jag ser det som mitt andra hem. Det är riktigt mysigt där, vilket gör det mysigt att bada.

Jag får lätt dåligt samvete. Det kan handla om små saker, som att jag inte ropar hej till personer jag känner även fast personerna ifråga inte har sett mig eller att jag inte säger hejdå till instruktörerna när jag går ifrån ett träningspass. Sådana saker är det ju onödigt att få dåligt samvete över, eftersom det bara är små saker som inträffar någon gång. Jag kan också få dåligt samvete över saker som egentligen är omöjliga att få dåligt samvete över, som om någon erbjuder mig skjuts och jag tackar ja. Sedan får jag ju såklart dåligt samvete för saker som man ska få dåligt samvete över, t ex. om man behandlar någon illa.

Jag är beroende av zumba. Jag har dansat zumba sedan maj förra året och även fast jag dansar fyra gånger i veckan har jag inte tröttnat ännu. Det är sjukt roligt och jag märker inte ens av att jag tränar. Jag har också blivit vän med intruktörerna och en del av zumbianerna (zumba eleverna), så jag känner att vi är som en liten familj. Det enda negativa med det här beroendet är abstinensbesvären jag får när jag reser bort.

Jag har älskar att göra andra glada. Det kan vara genom att ge något jag har bakat, trösta någon som är ledsen, ge en present som personen verkligen vill ha osv. Det är lätt den bästa känslan och gladheten reflekteras tillbaka, så jag blir lika glad som personerna själva blir.

Jag får fräknar på sommaren. Det är jag mycket glad över, för jag tycker att det är så fint. Jag önskar dock att fräknarna hade kunnat stanna hela året om.

Inte världens bästa bild, men man ser i alla fall fräknarna.

Nu ska jag kämpa med min önskelista, för det är ju faktiskt bara 17 dagar till jag fyller 18 år. Läskigt.. Vi hörs!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0