Zumbalove

Hej!

Märker ni någon skillnad?
Jag tog mig äntligen i kragen och fixade en ny bloggdesign. Den blev precis så som jag ville ha den och jag är nöjd. Jag är ledsen att det tog så lång tid, men bättre sent än aldrig. Right?

Ja, sedan jag skrev ett "vanligt" inlägg senast har det inte hänt särskilt mycket. Eller ja, skolan började igen och det var tungt, men ändå skönt att komma tillbaka till rutinerna. Fast redan efter första skoldagen var jag lika skolless som innan lovet. Det kändes inte heller som att vi hade haft något jullov. Nu har jag klarat mig igenom två veckor av skolan sedan jullovet tog slut. Tiden rullar på och snart är det sportlov!

I förrgår (fredag) var jag med om något mycket roligt. Det var så att Meiri, min zumba ledare, hade kommit hem från Brasilien i torsdags, där hon hade varit på semester i en månad. På zumba passet på fredagen överraskade vi henne med Brasilien tema. Hon visste inte om någonting och blev riktigt chockad. Jag hade också bestämt med de två andra zumba ledarna att bjuda alla på cupcakes, precis som jag gjorde på zumba marathonet. Eftersom det var Brasilien tema gjorde jag såklart Brasilien inspirerade cupcakes och det var jätte roligt att göra. Det tog sin tid, men det var det lätt värt. Meiri blev i alla fall super glad och alla tyckte om cupcakesen. Det gjorde mig så himla glad!


Cupcakes Brazil


De flesta var också klädda i kläder med brasilianska färger.

Foto: Maria Kula
 
Vi körde också en ny låt och den har jag gått och nynnat på hela helgen. Det roliga med den låten är att Neymar, en brasiliansk fotbollspelare, dansar till den låten varje gång han gör mål. Som en målgest. Christiano Ronaldo och Marcelo Vieira, Real Madrid fotbollspelare, har också dansat till den låten när de har gjort mål. Låten har blivit extra känd pga det här. Vi dansar precis så som Neymar gör i refrängen på zumban, haha.
Neymar, i omklädningsrummet.
Christiano Ronaldo & Marcelo Vieira.

Jag är så glad att jag började med zumba och jag ångrar ingenting. Det är en bra träning, eftersom man rör i princip hela kroppen och det är framförallt roligt, vilket är det viktigaste. Jag tycker alltid att det är jätte kul att dansa zumba, även fast jag gör det fyra gånger i veckan. Jag tror att det beror till stor del på de duktiga, engagerade och glada instruktörerna. De kommer alltid fulla med glädje och engagemang och det smitter av sig till oss deltagare. Jag känner också en bra sammanhållning med alla på zumban och vi känns som en liten familj. Kärlek till instruktörerna, deltagarna och zumba♥
-
Vi hörs senare ikväll, för då kommer det ett nytt recept!♥
Trackback
RSS 2.0