Trötter + värsta fyndet

Hej!

Gosh, vad trött jag är idag. Jag halvsov nästan hela bussresan hem från skolan. Det borde vara olagligt att börja skolan klockan åtta på morgonen, speciellt när man bor en evighet bort från Malmberget. Jag måste kliva upp runt kvart över sex för att hinna göra mig i ordning och gå de 10 minuterna till bussen, som går tjugo över sju. Det är alldeles för tidigt enligt mig. Tur att jag slutar så tidigt idag, men på måndagar och tisdagar är det inte särskilt roligt för då har jag skola från åtta till tjugo över fyra...

Anyway, igår gjorde jag världens fynd på Mondo, vilket är en liten klädbutik i Gällivare som säljer kläder från olika märken. Det var 75 % rea i nästan hela butiken, så jag kollade runt lite och hittade ett linne och en kofta jag tyckte om. De skulle ha kostat 510 kr tillsammans men med den stora rean blev det bara 130 kr. Det kallar jag ett lyckat fynd och jag är riktigt nöjd med klädesplaggen.

 
Kameran gör inte färgen på linnet rättvist. Linnet har en finare grön färg i verkligheten.

Idag är det förresten jätte fint väder ute. Sol, blå himmel och inte särskilt kallt. Jag får vårkänslor och jag tycker att det kan bli april nu! Det är den finaste vår månaden enligt mig. När man kan fara upp på dundret och åka slalom i solskenet och sedan sätta sig ner och fika i kanten av en backe utan att frysa. När man kan åka iväg på en fjälltur och bara njuta av stillheten där man skidrar i solskenet. Eller när man kan kasta bort alla tjocka vinterkläder och vinterskor och ta fram tunnare kläder och skor. Bara två månader kvar nu!

Nu ska jag se oth s9e05 och unna mig en After eight cupcakes. Vi hörs!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0