Ingen bra lördag..

Hej!

Marknaden i lördags började på sämsta tänkbara sätt... Jag åkte till Jokkmokk tillsammans med min pappa som skulle göra ett filmjobb där medan jag skulle traska runt på marknaden med två vänner. Mina vänner var redan i Jokkmokk sedan fredagen, så medan jag väntade på att de skulle komma till "stan" hjälpte jag pappa att bära hans kamerastativ. Allting började bra med att jag följde efter pappa med stativet och han väntade på mig. Men så skulle han springa iväg och filma renrajden. Han ropade något till mig, vilket jag trodde var att jag skulle stanna, så det gjorde jag. Med det tunga och klumpiga stativet kunde jag inte gå någonstans, så jag ställde mig och väntade. Jag väntade och väntade och väntade. I nästan en timme väntade jag, men pappa dök aldrig upp igen. Jag ringde till hans mobil, men jag fick inget svar och till slut kom jag direkt fram till röstbrevlådan (mobilen var avslagen). Det fanns inget annat jag kunde göra än att vänta där ute i nästan 40 minusgrader med stativet. Jag blev kallare och kallare och till slut hade jag ingen känsel i fötterna eller i fingrarna. Jag trodde allvarligt talat att jag skulle dö och folk som gick förbi tittade konstigt på mig. De undrade väl varför jag stod still i den extrema kylan. Men då ringer pappa! Han förklarade att hans batteri i mobilen hade tagit slut och han hittade inte tillbaka till mig. Jag berättade var jag stod och pappa kom dit. Vid det laget var jag alldeles genomfrusen, men som tur var hittade jag en toalett med ett varmt element! ;)



Marknaden fortsatte i alla fall bättre med att jag träffade mina två vänner och vi gick runt ett tag på marknaden. Vi köpte det vi ville köpa, vilket var massa onyttigheter, hehe, och sedan bestämde vi oss för att gå hem till min ena väns morfar. Även fast jag hade flera lager kläder på mig gick det inte att vara ute särskilt länge utan att frysa ihjäl.

Kvällen slutade på samma (nästan) sätt som marknaden började på. Jo, det första jag märkte när vi kom hem var att vattnet inte fungerade. Det visade sig att vattenledningarna hade fryst och det gick inte att fixa förrän på måndag (idag). Great.. Det jag störde mig mest på var att de som lagar vattenledningar inte kunde göra något även fast de jobbade under helgen. Vad är det då för vits med att jobba under helgen om de ändå inte kan göra något?! Som pricken över i:et kunde inte kommunen köra ut vatten till oss utan det blev vi tvunga att fixa själva. Hojja, vad irriterad jag blir!! Nu har vi äntligen fått tillbaka vattnet.

Jag ber om ursäkt för att det inte kom något recept på bloggen igår. Det skulle bli så omständigt att baka när inte vattnet fungerade, så jag skippade det helt. Men på söndag kommer det ett nytt recept, om inte vattnet slutar att fungera dvs. ;)

Nu ska jag ta lite mintglass och titta på en dokusåpa jag har blivit beroende av. Vi hörs!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0