Kyla, min dag & Jokkmokksmarknad!

Hej!

Idag är det riktigt, riktigt kallt ute, burr! Termometern visade -34,3 grader här hemma hos mig imorse och som grädden på moset blåste det också. Det var hemskt att gå de 10 minuterna till busshållplatsen. Jag trodde allvarligt talat att jag skulle avlida. Det kändes som att hela ansiktet skulle förfrysa. Nu hoppas jag på varmare väder, men än så länge ser det inte ljust ut. Det enda positiva med den bisarra kylan är att det är klart ute och solen visar sig. Det är så fint ute då. Synd bara att solen inte värmer någonting.

Idag har det varit en lugn dag i skolan med bara ekonomi och lite matte på schemat. Efter skolan har jag bara legat framför datorn och slöat. Det är så skönt med sådana dagar ibland. Nu på eftermiddagen/kvällen har jag varit lite effektivare i alla fall i form av zumba. Mitt tredje zumba pass hittills denna vecka och ännu ett till blir det på söndag. ;) Jag älskar att börja och avsluta helgen med zumba. Det känns så skönt på något sätt. Jag måste bara berätta att en av mina zumba ledare bor på samma område som jag, så jag har fått skjuts både till och från zumban idag. Så himla snällt av henne att erbjuda skjuts! Tack Maria♥

Imorgon drar jag iväg på Jokkmokksmarknad och traskar runt där i -35 grader hela dagen. Jag har egentligen inte så stor lust att fara när det ska bli så kallt, men det är tradition för mig. Jag har varit på marknaden varje år sedan jag var 10-11 år och jag vill ju inte bryta traditionen. Det bästa på marknaden är souvaskebaben och godiset, haha. Det är bl a. därför jag åker, men det är också mysigt att bara gå runt. Fast kanske inte i sådan kyla hela dagen. ;)

Jokkmokk väderprognos:

I morgen, lørdag 04.02.2012
TidVarselTemp.NedbørVind
kl 0–6 Klarvær.  Gjelder for: kl 0–6 -34° 0 mm
kl 6–12 Lettskyet.  Gjelder for: kl 6–12 -35° 0 mm
kl 12–18 Delvis skyet.  Gjelder for: kl 12–18 -35° 0 mm
kl 18–24 Delvis skyet.  Gjelder for: kl 18–24 -36° 0 mm

Nu ska jag slå på en film som jag tyckte var dålig när jag såg den första gången för något år sedan, men nu har jag fått lust att se den igen. Filmen heter Seven Pounds.



Jag förstod ingenting av filmen då, så jag hoppas att jag kommer att förstå mer nu. Vi hörs!♥

Kommentarer
Postat av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Svar: haha det är lugnt alltså! :D Men jag skulle nog aldrig klara att bo i Norrland typ ;).. kramar

2012-02-04 @ 19:10:15
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Fotograferamode

Kika in våran tävling på bloggen!

Fin blogg, kram!

2012-02-04 @ 20:08:19
URL: http://fotograferamode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0