Lov + Beyonce

Hej!

Nu är det bara en vecka kvar i skolan innan jag och Idre, norra Hälsingland, Norrbotten, Jämtland, Västerbotten och Västernorrland får sportlov. Det ska bli så härligt! En hel vecka utan skolan att tänka på. Egentligen skulle jag behöva plugga lite, eftersom, ja, vi har så mycket skolarbeten veckan efter lovet. Men loven är inte till för att plugga, så därför tänker jag inte plugga punkt slut. Mitt sportlov kommer nog spenderas så som namnet antyder, att sporta. Jag hoppas på fint väder hela veckan, så kan jag sticka ut och åka längd och även slalom. 

Ni vet videoklippet jag la upp i mitt förra vanliga inlägg? Det med att Beyonce överraskar elever. Jo, det är så att Beyonce har en kampanj tillsammans med Michelle Obama som går ut på att minska övervikten bland barn. Hon har gjort en ny version av sin låt "Get Me Bodied" samt en koregrafi med fettförbrännande danssteg till. Det verkar vara många skolbarn i USA som får lära sig den här koregrafin i skolan, typ på idrottslektionen. Jag hittade i alla fall en video med instruktioner till hur man gör koregrafin, så den dansen har jag försökt lära mig nu i helgen. Den var rätt så lätt att lära sig och nu kan jag nästan hela dansen utantill. Jag tycker att det är jätte roligt att lära sig nya danser och här kommer videon om ni också vill lära er.



http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=20189 

Nu måste jag ta tag i plugg och sedan bli det core och zumba. Vi hörs!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0