Skola + macarons + Beyonce

Hej!

Livet rullar på som vanligt för mig, men något lugnare än vad jag hade förväntat mig så här före ett lov. Till en början såg det ut som att alla skolarbeten skulle hamna veckan före lovet, men nu verkar de ha hamnat veckan efter lovet. Tre prov och en inlämning första veckan efter lovet, härligt! Jag gillar lärarnas förmåga att kommunicera med varandra vad gäller prov -och inlämningsdatum. Tummen upp för det!

Denna vecka har jag haft det roligaste skolarbetet på länge eller möjligtvis någonsin. Jag valde att skriva om franska bakverk när vi skulle skriva + redovisa om kultur på franskan. Min lärare frågade då om jag skulle ha lust att baka något franskt som jag sedan kunde bjuda på under redovisningen. Ni kanske har märkt att jag älskar att baka? Haha! Såklart att jag ville göra det. Ett stort plus är ju att jag ska få pengar ifrån skolan för ingredienserna och även ledigt från en lektion.

Jag provade att göra macarons för första gången och jag blev super nöjd med resultatet. Jag var rädd att misslyckas, eftersom jag har hört att det är svårt att lyckas med macarons. Det blir absolut att göra dessa små franska bakverk fler gånger!


Hallonmacarons

När jag surfade runt på Youtube bland Beyonce's musik hittade jag detta klipp.



Jag önskar så att jag hade fått vara med om det där. Jösses vad överraskad man hade blivit! Synd bara att jag bor i norraste Sverige och något sådant aldrig skulle hända..

Beyonce verkar vara en så glad, trevlig och jordnära tjej. Hon ser alla och är inte så där ytlig som många kända personer är. Hon verkar vara en vettig tjej. Jag skulle så gärna vilja träffa henne eller åtminstone gå på en av hennes konserter. Jag hoppas verkligen att det är möjligt någon gång i framtiden.

Nu ska jag ladda inför 75 min zumba. Vi höres!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0