Sjukt kul kväll med nya engelska vänner

Hej!

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, men den beror helt och hållet på skolan. Det är bara två veckor kvar till sportlovet och som alltid väljer alla lärare att deras arbeten ska in innan lovet.. Jag vet inte hur jag ska klara av alla skolarbeten, för jag är så sjukt skolless just nu. Helgerna och loven är vad jag lever för!

Igår var det en mycket händelserik dag med både bra händelser och dåliga händelser. Det var så här att 17 stycken elever från en skola i Nailsea i England kom hit för att besöka Gällivare under denna vecka. Det är något projekt mellan skolor i England, Tyskland, Italien, Belgien och Sverige och min skola är med i det projektet. Jag vet inte så mycket om det, men det rör i alla fall elever som läser ekonomikurser.

Vi började med att spendera eftermiddagen på Dundret tillsammans med engelska eleverna. Madrass/pulka/bobåkning stod på schemat. Det blev tyvärr ingen gemenskap där, för vi hade redan börjat åka när de kom och det blev typ att vi stod på varsin sida av backen. Jag vet inte varför, men jag tror att det berodde på att vi inte presenterade oss eller mötte dem när de kom. Trots det verkade de i alla fall ha riktigt kul. Jag tröttnade dock efter ett tag och började frysa, vilket de flesta i min klass också gjorde. Vädret var inte det bästa om man säger så.

Dagen på Dundret slutade hemskt. En klasskompis till mig råkade ut för en förskräcklig olycka, men som tur var blev hon inte allvarligt skadad. Det såg dock riktigt hemskt ut och jag blev orolig.

Kvällen fortsatte att spenderas med engelska eleverna, men denna gång bara två stycken för mig. Jag och Lise (klasskompis) bjöd hem två stycken tjejer på middag. Tjejerna var 15 och 16 år gamla och hette Georgina och Heather. Det var lite stelt och mycket pinsam tystnad i början. Det var svårt att komma på någonting att prata om, men då kom Ellen och räddade stämingen. Tack Ellen. ♥ Stämningen lättade något enormt och vi pratade på, skrattade och tittade på roliga videos på youtube. De stannade i ca fyra timmar och vi hade en sjukt kul kväll. Jag hade ont i käkarna för att jag skrattade så mycket, haha! Det ser jag som ett bra betyg på kvällen. Nu vill jag åka och hälsa på Heather och Georgina och de andra eleverna i Nailsea. Jag hoppas att det är möjligt i framtiden!


The braces gang! Vi märkte att vi alla hade tandställning, haha!


Från vänster: Jag, Heather, Ellen, Georgina och Lise.
Bild från Heather.

Nu ska jag se one tree hill s9e06 och sedan traska iväg till zumba. Ha en bra fredag! Vi hörs♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0