Frisbee + rugby = många skador!

Hej!

Nu ska ni få höra om mina två idrottslektioner som jag har haft den här veckan. Lite speciella, men sjukt roliga.

Det började i måndags med att vi hade frisbee. Det låter inte särskilt farligt, speciellt med tanke på att vi bara är tjejer, men det kan jag säga er att det var. Vi delades in i två lag och reglerna gick ut på att man skulle kasta frisbeen inom laget och försöka dunka in den i handbollsmålen för att få mål. Det är ganska svårt att fånga och kasta en frisbee, så den hamnade rätt så ofta på golvet. När den gjorde det kastade sig någon från båda lagen efter frisbeen och kämpade om att få den. Alla var fullt engagerade och ville verkligen vinna. Det började med att jag och en från det andra laget kämpade om frisbeen. Vi låg och brottades på golvet om den och ingen av oss ville ge upp. Till slut fick våran idrottslärare blåsa av och det blev uppkast. Detta hände hela tiden med nästan alla från båda lagen. Till slut var det ca 3-4 sycken från båda lagen som kämpade om samma frisbee. Idrottsläraren gav upp med att blåsa av, eftersom ingen hörde när han blåste i visselpipan. Vi var alldeles för koncentrerade i matchen. När idrottslektionen var slut hade nästan alla avbrytna naglar och blåmärken, men trots det hade vi kul. Vi skrattade hela tiden, haha.

Idag fortsatte kampen om att vinna, värre än sist, när vi hade rugby. I rugby får man inte kasta bollen framåt, utan bara bakåt och åt sidorna. Så för att komma framåt måste man springa med bollen genom motståndarna. Ja, ni kan ju gissa hur det slutade? Vi delades in i två lag och alla hade samma kämparglöd som förra lektionen. När man hade bollen kastade sig alla på en och försökte att rycka ifrån bollen. Det gällde att vara snabb och våga tackla sig fram. Även under denna idrottslektion låg vi till största delen ner på golvet och kämpade om bollen. Idrottsläraren blåste aldrig av för uppkast, eftersom han visste att ingen skulle höra visselpipan. Jag kan då säga att man fick utstå många tacklingar. När denna idrottslektion var slut hade alla klösmärken, blåmärken och röda märken på armarna. Värre skador än när vi hade frisbee. Jag kände mig helt mörbultad.

Kompenserar upp detta långa inlägg med två bilder på två av mina "skador". Inte för att det syns så bra, eller för att jag tror att någon bryr sig, men det blir så tråkigt med bara text. Klicka på bilderna för att få dem större!

 

Dessa två idrottslektioner var lätt två utav de bästa idrottslektioner jag någonsin har haft. Trots alla skador har jag skrattat mycket och verkligen kämpat om att vinna. Jag tycker också om den här sortens idrott, att slåss/brottas/eller vad man nu ska kalla det, hehe. ;) Det är också roligt att alla är så engagerade, för då blir det mycket roligare.

Nu ska jag ta tag i lite skolarbeten, vi hörs!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0