Belgien 27-30 mars!

Hej!

Det var ett tag sedan jag skrev ett vanligt inlägg senast, och med det menar jag ett inlägg där jag pratar om min vardag och inte ett recept. Men saken är den att jag har haft fullt upp, som alltid alltså. Jag kanske borde sluta köra med den ursäkten, för det blir nog tjatigt till slut. Det jag egentligen tänker skriva om är Belgien resan, 27-30 mars.

Resan har verkligen varit som en bergochdalbana. Under dessa fyra dagar har det hänt galet mycket, både bra och dåliga saker. Det började med att jag hade höga förväntningar på resan och dem sjönk till botten så fort vi kom fram till Bastogne. Under de två första dagarna klagade jag och resten av eleverna från Gällivare (Sverige) väldigt mycket. Jag kände också en stark hemlängtan. En sådan längtan jag aldrig har känt förut. Jag tyckte att resan var en stor besvikelse och jag ångrade att jag följde med.

Men den tredje dagen vände allting. Jag kände mig glad och lycklig igen. Den stora besvikelsen jag hade på resan försvann och jag ville inte åka hem igen. Det är just typiskt att det vänder den sista dagen, eller näst sista om man räknar med resdagen. Fast det känns ändå bra att resan slutade på topp, för då har jag inte bara dåliga minnen därifrån.

Jag är i alla fall väldigt glad att jag följde med på den här resan och jag ångrar det inte ett dugg! Det har minst sagt varit en lärorik upplevelse och jag är mycket stolt över mig själv. Om ni vill veta exakt hur resan var är det bara att fråga. Det har hänt otroligt mycket, så jag orkar inte ta upp allt här på bloggen. Här kommer i alla fall en hel del bilder.






























Foto: Jag, Lise & Carro.

Idag är det faktiskt min födelsedag! Arton hela år är jag nu, läskigt. Dagen har i alla fall varit helt perfekt med gott fika, gäster och presenter. Jag har spenderat ett antal timmar i köket inför min födelsedag, men det har bara varit roligt. Det går kanske inte att undvika att jag älskar att baka? Jag är i alla fall riktigt nöjd med resultatet och gästerna tyckte att det smakade gott. Nu ska jag avsluta den här fina dagen. Vi hörs! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0