Ditch the workout, join the party!

Tjenixen!

Jag kom på att jag har glömt att berätta i förra inlägget en viktig sak som har hänt. Vi har ju fått datorer ifrån skolan, bara sisådär ett år senare än planerat. Men bättre sent än aldrig lixom. Datorerna verkar ändå hyfsat bra, men de väger ton. I vårat kontrakt står det att vi måste ta med datorn varje dag till skolan och vi får inte lämna dem i skåpet. Lite jobbigt bara att släpa runt på datorn hela dagen. Fast det positiva är ju att det blir mycket lättare att arbeta i skolan nu.


Min nya dator!


Zumba partyt igår var riktigt kul. Vi var över 100 stycken och vi höll på i nästan tre timmar skulle jag tro. Vi zumbade såklart inte tre timmar i rad, även fast jag lätt hade kunnat göra det så zumba galen som jag är! Det var små pauser med utlottningar av både lite dyrare och lite billigare saker och så fanns det även frukt och andra godsaker som man kunde gå och äta. Jag vann tyvärr inget, buhu. Fast i somras på det förra zumba partyt vann jag ett presentkort på 450 kr på Laponia Fysiocenter, vilket var ett riktigt bra pris. Men det är ju alltid kul att vinna. I alla fall så hade jag en jätte rolig eftermiddag + kväll och zumba ledarna är ju också så härliga, så det gjorde bara allting ännu bättre.

Efter den "vanliga" zumban hoppade jag i min bikini och sedan ner i Malmbergets pool. Där körde jag tillsammans med ca 15 stycken andra aqua zumba. Det var en tjej från Luleå som hade kommit upp för att köra ett pass aqua zumba på ca 45 min. Det var en rolig upplevelse och jag hade faktiskt längtat efter att testa aqua zumba. Prova på något nytt helt enkelt. Det var "vanliga" zumba låtar, men man körde dem i ett långsammare tempo och inte lika många rörelser som när man står på golvet. Jag kan förstå varför, eftersom det är världens motstånd i vattnet, så man fick verkligen kämpa på. Det var lite roligt, för sedan hoppade Amanda och Meiri (två av zumba ledarna) i med kläderna på, haha:)

Ja, för att sammanfatta eftermiddagen + kvällen så var den riktigt kul. Men efter ca 3,5 timmas zumbande var jag väldigt slut, men det var det värt. Zumba partyt var tråkigt nog fort över, men så går det ju när man har kul. Jag längtar hur som helst till nästa party haha;D Ja, alla som känner mig vet hur beroende jag är av zumba. Lite läskigt egentligen hur jag har kunnat bli så här beroende. Men tur i alla fall att det är något hälsosamt och bra. Det hade ju varit värre om jag t ex. hade blivit beroende av rökning.


Zumba party sommaren 2011


Zumba party hösten 2011

Nu ska jag titta på ett avsnitt av Grey's Anatomy innan jag tar och sover. Godnatt!<3
Trackback
RSS 2.0