Umeå + skola + SJ

Tjenixen!

Helgen i Umeå har varit alldeles alldeles underbar. Det var hur kul som helst att träffa Ebba igen, efter nästan 1 år. Vi hade mysigt hela helgen och roligt också för den delen, men som vanligt så går tiden för fort. Helgen var snabbt över, men vi hade det i alla fall hur bra som helst. Jag längtar till nästa gång vi träffas. Tyvärr så har jag inte tagit några bilder ihelgen, men här kommer i alla fall en gammal bild på min fina bästa vän♥



Idag har jag haft en väldigt ovärd men skön skoldag. Egentligen slutar jag 16.20 på måndagar, men eftersom det är öppet hus imorgon för alla Gällivares åttor och nior så hade vi bara vanliga lektioner till 10.00 och sedan skulle vi planera inför morgondagen. Fast nu var det så att min ekonomilärare redan hade planerat vad våran klass ska göra på öppet hus, så då fick vi sluta. Väldigt skön start på lovet kan man då säga. Morgondagen fortsätter lika skönt med att jag börjar först 12.20, fast inte lika skönt att behöva sluta 19.00. Jag hoppas vi får sluta tidigare i alla fall. Enda pluset med öppet hus är att man får en hel dag ledigt senare.

Här får det bli en söt bild på Ebbas söta hund Winston♥
 

Jag måste bara berätta vad som hände mig, min syster och min mamma igår. Jo, när vi åkte ifrån Luleå med tåget så stannar det helt plötsligt bara 10 min ifrån Gällivare. Vad händer? Vi blir fast där i 1 timma och 25 minuter, för att det är något fel med strömmen i Gällivare. Det var ju lagomt kul på en söndag kväll när man har skola nästa dag. Istället för 21.40 kom vi fram 23.04. Man hade ju nästan kunnat gå därifrån och kommit hem snabbare. Tur i alla fall att jag hade en så slapp skoldag idag.
Typiskt SJ alltså..



Vi syns och hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0