Yoga + första advent

Tjenixen!

Då var denna måndag slut. Ett steg närmare helgen! Ja, man ska tänka positivt. Mina måndagar är ganska så stressiga och denna måndag blev ännu mer stressig, men inte på ett dåligt sätt. Jag går i skolan från åtta till tjugo över fyra, vilket innebär att jag måste ta bussen som går hem halv fem. Jag kommer därav hem först efter fem. Ja, så är det när man bor typ längst bort från Malmberget. I alla fall hinner jag bara äta middag och byta om, eftersom jag sticker iväg som hjälptränare för små barn på GSK längd. Idag for jag även iväg på ett 75 min långt yoga pass direkt efter skidträningen, så jag har inte varit hemma särskilt mycket idag. Men det har bara varit roligt, förutom skolan då förstås.

Jag har länge velat prova på yoga, men det har inte blivit av. Eller jag gick på yoga ett bra tag när jag var 13-14 år, men slutade av någon anledning. Men jag kommer i alla fall ihåg att det var rätt så kul då. Detta yoga pass var ganska speciellt jämfört med yoga passen jag gick på för några år sedan. Det var mer fokus på att hitta den rätta andningen och hitta det inre lugnet osv medan passen jag gick på för några år sedan var mer fysisk jobbiga. Jag hade hoppats på att det skulle vara mer fysiskt jobbigt nu också, men det var kul ändå. Jag kände mig väldigt avslappnad och lugn efteråt, så det blir nog att gå någon fler gång. Jag tror också att man blir väldigt vig av yoga och det är något som jag vill bli.


Bild från google. Jag har inte några bilder på min skoldator.

Ja, igår var det ju första advent. Det gav mig ännu lite mer julkänsla tillsammans med den fina julkonserten jag var på i lördags, men jag har ännu inte helt julkänsla. Jag tror att det beror på att det har gått så snabbt. Det har ännu inte sjunkit in för mig att det snart är jul. Det känns som att det blev julstämning över en natt med julstjärnor, snö och julbelysning. Julkänslan kommer nog så småningom och jag tror att Lucia kommer att ge mig ännu en knuff framåt.


Bild från google.

Nu ska jag sova och tagga tandregleringen imorgon.. Vi hörs!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0