Bakning + vinterstudion + brand

Tjenixen!

Nu är denna helg över, fast nu är det bara en vecka kvar till första advent. Mysigt♥ Det behövs bara lite mer snö och så kommer nog julkänslan. Denna helg tycker jag att jag har varit duktig. Jag har bakat x2, som jag har gett bort till vänner, hjälpt pappa med snickerier, promenerat en hel del, pluggat osv. Men höjdpunkterna denna helg var den första bakningen och vinterstudion med längdskidåkning såklart.

I fredags bakade jag äntligen oreo cupcakes, vilket jag hade längtat efter att göra hela veckan. De var lite små tjorviga att göra, för att de var så många olika moment. Men slutresultat blev ändå bra, men de var inte de godaste cupcakesen jag har gjort. Jag tycker i alla fall att det är roligt att ge bort det jag har bakat och göra andra glada. Så jag gav bort de här cupcakesen till min söta zumba ledare, mina två fina vänner och till en annan vän som jag ville skicka en tanke till eftersom något tragiskt hade hänt henne. De tyckte som tur var om cupcakesen, så det gjorde mig glad.

Ja, jag har bara en sak att säga: vinterstudion i mitt hjärta. Jag verkligen älskar att titta på längdskidåkning, för det är så himla kul. Haha, bra förklaring. Men det går inte att förklara varför jag älskar det. Det är bara något som jag gör. Sedan så tycker jag också att det är himla kul att titta på Uppvärmningen på svtplay, vilket är en ca 15 min lång uppvärmning med Andrè Pops och gänget före sändningen av vinterstudion. De svamlar bara i princip och oftast är det så roligt att jag sitter och skrattar för mig själv. Det är så roligt att jag t.o.m tittar på gamla uppvärmningar från förgående säsonger. Det tipsar jag er att titta på om ni vill få ett gott skratt och älskar längdskidåkning.
 
Vinterstudion♥♥♥

Jo, det har ju brunnit på Folkets hus tidigt imorse. Jag läste i Kuriren att om inte branden hade upptäckts så tidigt som den gjorde så hade hela Folkets hus brunnit upp. Det är såklart väldigt tråkigt med branden, men det är extra tråkigt att lokalen var jag dansar zumba i ligger på Folkets hus, väldigt nära var det har brunnit. Detta betyder att passen är inställda i alla fall på måndag och tisdag tills de hittar en ersättningslokal. Jag hoppas verkligen att de hittar en snart, för så zumba beroende som jag är vet jag inte hur jag ska klara mig. Okej, jag låter väldigt självisk, men jag tycker såklart att det är väldigt tråkigt för biosalongen och teatern som har sina förråd var branden startade.


Bild från Kuriren.se

Vi hörs igen om ett litet tag, för då kommer ett nytt tips om ett bakverk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0