Shopping + längdskidåkning!

Tjenixen!

Det är en ny vecka vilket medför nya möjligheter. Helgen bara svischade förbi, vilket händer i princip varje helg i och för sig. Denna helg har varit extra skön och det beror på att jag har varit ensam hemma. Det har varit så lugnt och skönt att jag nästan började längta till när jag ska flytta hemifrån, men bara nästan. Jag kom sedan på att jag ändå uppskattar lite liv och rörelse i huset, för det blir trist efter ett tag med all tystnad. Nä, jag tror att jag ska köpa en katt när jag flyttar ut, så att jag inte blir alldeles ensam.

I detta inlägg tänkte jag sammanfatta min helg, men när jag hade skrivit nästan allt jag har gjort under helgen blev det alldeles på tok för långt. Jag tror inte att ni skulle orka läsa igenom det, eftersom det inte var ett dugg intressant. Egentligen har jag lust att tillägna detta inlägg till snön, men eftersom jag redan har tillägnat ca fyra inlägg till snön ska jag inte göra det. Det blir alldeles för tjatigt och jag tror att ni har förstått vid det här laget hur mycket jag saknar snön. Istället tänkte jag visa er vad jag handlade i fredags. Jag shoppade loss här i lilla Gälka town.


Träningst-shirtar från Intersport
Troja (dvd) från Gojjan
Ansiktscreme från Apoteket
Nagellack - märket Essie från Kicks

Jag måste bara berätta vad som hände mig alldeles nyligt. När jag skulle lägga fram mina nyinhandlade saker för att ta en bild hittade jag inte min rosa träningst-shirt. Jag visste att jag hade tagit fram den ur min låda för träningskläder och jag trodde att jag hade tagit upp den på mitt rum. Tydligen hade jag inte gjort det och jag börjar leta efter den. Jag letar i princip överallt och den är spårlöst försvunnen. Gissa om jag blev frustrerad? När jag letar för tredje gången börjar jag att lyfta på saker, eftersom den kanske har hamnat under någonting. När jag lyftar på en väska så ligger t-shirten där under, vilket jag inte förväntade mig.


Jag är redan kär i detta nagellack. Det är en så fin färg och den passar bra nu när det är så mörkt ut. En höst/vintrig färg.

Ja, i helgen var det den första skidtävlingen och självklart följde jag den via vinterstudion på SVT. Jag tycker att längdskidåkning är en himla kul sport att kolla på och så är ju även vinterstudion rolig att se. Vinterstudion har en bra blandning mellan tävling, intervjuer, backstage klipp, frågor & svar och svammel från programledarna eller vad man ska kalla dem, Andrè Pops och gänget. Jag tycker faktiskt lite synd om längdskidåkarna här i Sverige när det inte finns någon snö. Men de hade lyckats att få ihop en 2,5 km lång och ca 4-5 meter bred sträcka i Bruksvallarna vars tävlingen höll hus, vilket är bättre än inget alls. Herrarna blev tvungen att åka sex varv, medan damerna "bara" behövde åka fyra. En av herrskidåkarna sa att de första två varven gick bra, men de sista fyra varven var lite långtråkiga. Jag kan förstå honom.


Vinterstudion på plats i Gällivare för ca ett år sedan.

Nu ska jag ta lite rester av tårtan jag bakade igår och slå på Avatar. Vi ses!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0