Where are you?

Tjenixen!

Livet rullar på som vanligt med skola och skolarbeten. Nu är det snart helg igen, vilket ska bli otroligt skönt. Nog för att jag hade en väldigt skön start efter lovet, men jag känner ändå att jag behöver helg. Jag är så trött hela tiden. Det har i alla fall gått halva november snart och snön syns inte till någonstans. Tänk så får vi en grön jul detta år? Usch, det får verkligen inte hända. Då hade jag åkt till Antarktis och firat jul, för jag skulle aldrig kunna fira jul utan någon snö. Never ever. Men snön kommer väl så småningom, (försöker jag intala mig).



Så här mycket snö var det den 7 oktober 2009. Nu är det den 10 november 2011 och ingen snö.

Öppet hus var i alla fall ingen höjdare för våran företagsklass. Vi fick sitta i en datasal i huset var vi har våra ekonomilektioner och det huset ligger en bit bort ifrån det huset där allt hände. Meningen var att vi skulle sitta och jobba med bokföring och så skulle åttorna och niorna få komma och se vad vi pysslade med och fråga oss frågor. Men såklart så kom det ju ingen till oss. De andra i våran klass, de som går media och samhällssamhälls, hade frågesport och fotade och hade mycket roligare än oss som bara fick sitta och jobba. Förra året fick vi också bara sitta och jobba, så detta år hade jag velat göra något roligare i alla fall. Åtminstone vara i det hus där allt de roliga hände och var alla människor befann sig.

Nu ska jag ta tag i skolarbetena. Jag fick tillbaka min engelska bokrapport idag och jag måste i princip skriva om hela, så det är väl bäst att jag börjar på en gång. Sedan ska jag nog läsa "Alice i Underlandet", som jag ska använda i ett svenska arbete. Jag ser faktiskt framemot att läsa den. Det ska bli intressant.


Denna "Alice i Underlandet" bok ska jag läsa & denna "The Secret Life of Bees" bok har jag skrivit en bokrapport på.

Vi syns, ciao!

P.S Det kommer en vintrigare design när snön har kommit, så när det blir är upp till snön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0