Snödans

Tjenixen!

Då var det fredag igen. Jisses vad tiden går snabbt. Jag kan ännu inte förstå att det är december. Det känns som att det nyss var sommar och nu är det helt plötsligt jul. Inte för att jag klagar, eftersom det blir snabbare helger och lov. I alla fall tycker jag att ni ska glömma det jag sa i mitt senaste inlägg om snö. Jo, vad händer dagen efter det hade blivit så vitt och vackert? Det blir plusgrader och nästan all snö smälter bort + att det t.o.m regnar. Regn i slutet på november!? Märkliga värld.. Denna vecka har vädret varit väldigt knasigt, vilket det i och för sig har varit hela hösten och vintern. Det har snöat och varit riktigt kallt och sedan blivit plusgrader och nästan all snö har smält bort. Regn har det också varit. I onsdags t ex. kom jag inte ens till skolan på morgonen. Bussarna var inställda, eftersom det var hur halt som helst ute. Jag har faktiskt gett upp hoppet på en vacker jul med mycket snö.. Och min julkänsla har försvunnit helt..

Vi har i alla fall dansat snödansen några gånger på zumban och det har faktiskt fungerat! Nu ska vi fortsätta med det och ni ska se att snön kommer falla ner vareviga dag fram till julafton;)




Ni får ett litet videoklipp på våran snödans också.

Ja, jag har nog inte så mycket mer att berätta. Livet rullar på som vanligt och jag börjar få mycket i skolan så här de sista veckorna innan jullovet. Precis som vanligt. Ni får ha en trevlig helg och så hörs vi igen på söndag, då jag kommer med ett smarrigt kakrecept. Jag bakade kakorna idag och de blev alldeles underbara!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0